Inger Nerell blir ny HR-direktör på Södertälje sjukhus

Inger Nerell ny HR-direktör på Södertälje sjukhus

Södertälje sjukhus AB rekryterar Inger Nerell som ny HR-direktör med ansvar för utvecklingen av sjukhusets HR-organisation, ledar- och medarbetarskapet och kompetensförsörjning.

Inger Nerell blir en del av sjukhusets ledningsgrupp. Inger har lång erfarenhet av att leda HR-arbete inom hälso- och sjukvård och omsorg och från näringslivet. Närmast kommer Inger från Capio äldre och mobil vård där hon jobbat som HR-chef.

– Jag är glad över att få möjligheten att få bli en del av Södertälje sjukhus, ett av våra viktiga akutsjukhus. Att tillsammans med alla kollegor få vara med och vidareutveckla sjukhuset till en än mer attraktiv arbetsgivare ska bli spännande och roligt. Jag hoppas att kunna bidra genom mina samlade erfarenheter och mitt engagemang för de strategiska HR-frågorna, säger Inger Nerell.

– Jag vill hälsa Inger varmt välkommen till Södertälje sjukhus. Det känns väldigt roligt att ha rekryterat en så väl meriterad HR-direktör med gedigen erfarenhet av att leda HR-arbete inom hälso- och sjukvård och inom näringslivet. Ingers kompetens och erfarenheter blir en stor tillgång i arbetet med att utveckla och leda det strategiska arbetet med attraktionskraft, kompetensförsörjning och andra centrala strategiska HR-frågor, säger Anna Gerber Ekblom, VD på Södertälje sjukhus.

Inger Nerell tillträder sin nya tjänst den 3 september 2023.