Heat Restauranger till Södertälje sjukhus

Efterlängtad restaurang och café till sjukhuset

Vi välkomnar Heat Restauranger till Södertälje sjukhus. De slår upp portarna till våren.

Heat Restauranger kommer att öppna lunchrestaurang i nyrenoverade lokaler på Södertälje sjukhus. De kommer också att driva ett café i sjukhusets huvudbyggnad. Alla är välkomna till både restaurangen och caféet.

– Det här är så efterlängtat och väldigt bra. Nu kan vi snart erbjuda både restaurang och café till patienter, närstående och våra medarbetare, säger Anna Gerber Ekblom, vd på Södertälje sjukhus.

– Vi är väldigt glada att kunna välkomna Heat till Södertälje sjukhusområde. En restaurang och ett café på sjukhusområdet är efterlängtat av många här på sjukhuset. Ambitionen är att de ska öppna under våren, berättar Per-Erik Keskitapio, förvaltare på Locum.

– Det ska bli oerhört spännande att få öppna upp Heat på Södertälje sjukhus. Vi kommer att servera modern, hemlagad svensk husmanskost som passar alla. Recepten grundar sig från min uppväxt. Välkomna Heat, säger Daniel Wärnmark, ägare och grundare av Heat Restauranger.

Text:
Sol-Britt Eriksson, Locum