Akuttestet

Stroke och hjärntrötthet 14 maj

Den 14 maj är det internationella strokedagen. Kl. 12 - 16 kommer Södertälje Strokeförening finnas på plats i huvudentrén på Södertälje sjukhus. Kl.14 - 15 hålls även en öppen och kostnadsfri föreläsning om stroke och hjärntrötthet på sjukhuset.

Strokedagen arrangeras årligen den andra tisdagen i maj. Då går föreningarna ut på gator och torg för att sprida kunskap om stroke. Till Södertälje sjukhus kommer Södertälje Strokeförening för att berätta mer om hur stroke kan påverka vardagen och förebyggas.

Årets tema är hjärntrötthet och därför vill Strokeenheten på Södertälje Sjukhus sprida mer kunskap inom området med en öppen föreläsning om Stroke & Hjärntrötthet. Föreläsningen hålls av Susanna Mjörnheim, neurolog på Södertälje sjukhus, och är öppen både för allmänheten. Ingen anmälan behövs.

Tid: 14 maj, kl. 14 - 15
Plats: Hus 18, plan 6, sal 3