Fasad och genomfartsväg på sjukhusets nya parkeringshus

Så parkerar du vid Södertälje sjukhus

Den 28 februari öppnade ett nytt parkeringshus vid Södertälje sjukhus, med infart från Erik Dahlbergs väg.

Parkeringshuset är, under vardagar kl. 8 - 16, i första hand avsett för personal. Ett begränsat antal platser, inklusive parkeringsplatser för rörelsehindrade, är tillgängliga även för patienter och besökare. Patienter till akutmottagningen kan med fördel parkera i parkeringshuset. Under kvällar och helger är hela parkeringshuset tillgängligt för alla att parkera i.

Korttidsparkering

För parkering upp till 4 timmar hänvisas patienter och besökare till p-platserna på Lagmansvägen, Rosenborgsgatan, Polhemsgatan och Erik Dahlbergs väg/Stockholmsvägen.

Långtidsparkering

Behöver du parkera längre än fyra timmar finns p-platser på Stockholmsvägen. Dit kommer du via Birkavägen - Östergatan.

Kartbild över sjukhusområdet från och med 200228