Uppsatt tält utanför Akutmottagningen

Hjälp oss bromsa smittspridningen av coronaviruset

Vi har nu öppnat ett bedömningstält utanför Akuten på Södertälje sjukhus. Där kommer vi separera patienter med feber och luftvägssymtom från övriga patienter. Nu vädjar vi till dig som bor i Södertälje, Nykvarn och Salems kommuner:
  1. Om du är allvarligt sjuk och behöver vård så finns vi här för dig, men sök inte för sådant som kan vänta. Om 1177 är svåra att nå, gå in på 1177.se eller fråga någon klok du känner om råd.
  2. När du besöker oss - snälla, stjäl inte vår handsprit! Vi behöver den, och det är en bristvara. Har du redan tagit? Kom gärna tillbaka med den.
  3. Hjälp oss begränsa smittspridningen. Träffa inte äldre släktingar i onödan, tvätta händerna noga och ofta och rör inte vid ditt ansikte.

Personalen på Akuten och på sjukhuset jobbar hårt med att minska risken för smittspridning, vi tar situationen på största allvar. Snälla - jobba med oss och respektera våra regler. Tillsammans tror vi att vi fortfarande kan bromsa smittspridningen.