Film om vaccination mot covid-19

Södertälje kommun och Södertälje sjukhus har tillsammans gjort en film om vaccin mot covid-19. Elever från olika årskurser på Soldalaskolan ställer frågor om vaccin mot covid-19 till Christian Challma, ST-läkare i akutsjukvård, Södertälje sjukhus.

Att tacka ja till vaccin är frivilligt. Endast godkända vaccin används vid vaccination mot covid-19. Barn i åldersgruppen 12-15 år erbjuds Pfizer/Biontechs vaccin Comirnaty. För att barn i åldersgruppen ska få vaccin krävs vårdnadshavares samtycke. På Folkhälsomyndighetens webbplats kan du läsa mer om vilka vaccin som är godkända.

Filmen är producerad av Södertälje kommun och Södertälje sjukhus. På 1177 Vårdgivarguiden finns mer information om vaccinering mot covid-19.