Medarbetare Anette och Ulrika i nya vårdbyggnaden, Hus 02.

Avdelning 18 har flyttat in i nya vårdbyggnaden

Under eftermiddagen den 15 oktober flyttade Avdelning 18 sina patienter till den nya vårdbyggnaden.

- Flytten har gått utmärkt, på 20 minuter var alla patienter överflyttade till den nya vårdbyggnaden, berättar Ulrika, chefsjuksköterska på avdelningen.

Avdelning 18 är en vårdavdelning med inriktning främst mot kirurgi, både akut och planerad. Nu får deras patienter ligga i enkelrum, med egen toalett, tv och utrustning. Det är totalt 18 vårdrum som öppnats.

Även om flytten rullade på bra, både personal och patienter uttrycker sig positivt, är det en urladdning att flytta.

- Jag är helt slut nu, skrattar Ulrika, som kände ett stort ansvar över att patienterna skulle känna sig trygga och lugna under hela dagen.

Kollegan Anette, som varit med och planerat flytten, tycker både det är skönt att äntligen kunna få arbeta i den nya vårdbyggnaden samtidigt som hon tycker det är tomt att de nu är i mål med planeringen.

- Flytten har varit en så stor del av mitt arbete senaste tiden, därför känns det lite tomt, säger Anette, undersköterska och flyttkoordinator. Samtidigt kan vi nu fokusera på andra saker, som att skapa nya arbetssätt som passar vår nya vårdbyggnad.

- Det känns verkligen som att vi kommer trivas här och det känns väldigt bra, avslutar Ulrika.

Bilden, från vänster: Anette och Ulrika är nöjda med dagens flytt till plan 5 i den nya vårdbyggnaden.