Information om gynekologisk akutmottagning

Patienter med akuta gynekologiska besvär hänvisas dagtid vardagar från och med 2 maj direkt till vår gynekologiska mottagning på Södertälje sjukhus.

Från och med 2 maj gäller följande:

Vi tar emot dig som har svåra gynekologiska besvär som inte kan vänta, till exempel akuta blödningar och svåra smärttillstånd.

Måndag–fredag 07.30–16.00: Gå direkt till vår gynekologiska mottagning på Södertälje sjukhus, Rosenborgsgatan 6-10, hus 19, plan 4A. Betalning sker via faktura som skrivs ut i vår reception.

Helger och vardagar 16.00–07.30: Gå direkt till akutmottagningen, på Södertälje sjukhus, Rosenborgsgatan 6-10.

Fram till och med 2 maj gäller följande:

Vid akuta gynekologiska besvär som inte kan vänta, till exempel akuta blödningar och smärttillstånd, hänvisar vi till akutmottagningen på Södertälje sjukhus.