Aktuell störningsinformation

Den stora ombyggnation som pågår på sjukhuset innebär störningar för både patienter och medarbetare.

Arbetet med att bygga om nuvarande hus 02 till fem nya vårdavdelningar pågår. Ett omfattande ombyggnationsarbete utförs, samtidigt som sjukhuset kommer att bedriva verksamhet som vanligt. Mottagningar, avdelningar och andra viktiga verksamheter har normal drift under tiden.

Huvudentrén har en mindre och mer begränsad yta under ombyggnationsperioden och för att komma till hus 01 och hus 06 gäller alternativa vägar och du behöver följa den tillfälliga skyltningen noggrannt. Fråga gärna våra värdar från Röda Korset om hjälp att hitta rätt.

Följ aktuella störningar via den här länken. Den är alltid uppdaterad med den senaste informationen som du kan behöva inför ditt besök på sjukhuset. Vi ber om överseende med eventuella olägenheter under ditt besök.